زندگینامه اوزیر مهدیزاده

???? ?????


اوزئیر احترام اوغلو مهدی زاده (Üzeyir Ehtiram oğlu Mehdizadə)در ۱۹۸۹/۱۲/۲۴به دنیا آمد و از اهالی شهر سومقاییت جمهوری آذربایجان می باشد او یک خواهر به نام آیسئل دارد که یک سال از خودش بزرگتر است.

پدر وی احترام میرزا اوغلو مهدی زاده ۱۹۶۳/۰۲/۳۰در روستای ساغلاکوچه شهر لنکران به دنیا آمد ودر سال ۱۹۸۵ با سئویل قابیل قیزی جعفرووا ازدواج کرد و به شهر سومقاییت مهاجرت کرد. اولین فرزند آنها در سال ۱۹۸۷ به دنیا آمد که نام انرا مظاهر گذاشتندولی ان نوزاد فقط ۳۵ روز عمر کرد.در سال ۱۹۸۸ احترام معلم (پدر اوزیر)با همسرش به روسیه (شوروی)نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان یک معلم کار می کردو دومین فرزندشان در سال ۱۹۸۸ به دنیا آمد که نام آیسئل(AYSEL)را برای او انتخاب کردند و سپس در اواخر سال ۱۹۸۹ آنها صاحب فرزند پسری شدند که نام این پسر را اوزیر گذاشتند.
آنها در سال ۱۹۹۱ به جمهوری آذربایجان بازگشتند و احترام معلم در مدرسه ای دولتی تدریس را آغاز کرد.
آیسل در سال ۱۹۹۴ و اوزیر در سال ۱۹۹۵ وارد کلاس اول شدند.
اوزیر در سال ۲۰۰۴ تحصیلات متوسطه خود را در دانشگاه ملی در دانشکده موسیقی ادامه داد که در آنجا با آکشین فاتح آشنا شد و فاتح که توانایی های اوزیر را درک کرده بود به او آموزش داد و او را برای خوانندگی آماده کرد.
در سال ۲۰۰۷ سئویل خانم مادر اوزیر به علت حمله قلبی جان به جان آفرین تسلیم نمود و از دنیا رفت. در اواخر همان سال اولین آهنگ اوزیر (با همراهی ائلمیرا)آماده شد.با حمایت های فاتح در ان سال توانست اولین آلبوم خود را با نام ” آی جان،آی جان” روانه بازار کرد که در عرض کمتر از ۲ ماه در تمام جمهوری آذربایجان پخش شد و استقبال خوبی از این آلبوم به عمل آمد وپس از آن در سال ۲۰۰۸ آلبوم “گه ل یارینا”را روانه بازار کرد.
او در سال ۲۰۰۹ توانست استودیو شخصی خود را افتتاح کند و اولین کاری که در استودیو خودش آماده کرد آلبوم “او مه نیم اولمالیدیر”(او برای من است)بود که این آلبوم نه تنها در جمهوری آذربایجان بلکه در کل قفقاز مورد توجه مردم قرار گرفت و در اواخرهمان سال Mugammat.Eمدیر او کلیپ او منبم اولمالیدیر را تهیه نمود.
اوزیر در سال ۲۰۱۰ آلبوم ” او اولماسا نئی نه یه ره م”(آگه اون نباشته چه کار کنم)را تقدیم طرفداران خود نمود که ۷ روز پس از انتشار این آلبوم احترام معلم پدر وی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
آیسئل خواهر اوزیر در ۱۵ فوریه۲۰۱۱ با وصال ابراهیم اووا ازدواج کرد و در حال حاضر اوزیر ازدواج نکرده و مجرد است.

همچنین او در سال ۲۰۱۱ آلبوم “شخصاً اونون آجیغینا” را منشتر کرد در سال ۲۰۱۲آلبوم “تکی من تنها قالماییم”و در سال ۲۰۱۳ البوم “سه ن نئجه مه ن ده ائله” و در سال 2014 آلبوم `او سنین اولمایاجاق `خود را منتشر کرد.

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: